Open Source στην Proton Bank | Εκτύπωση |  E-mail
Αξιολόγηση χρήστη: / 0
ΦτωχόΑριστο 
Γράφει ο/η newsletter   
06.05.11

Στο πλαίσιο της δράσης "Ημέρες Συνεργασίας: ΕΛ/ΛΑΚ & Επιχειρηματικότητα", που έχει ως στόχο να φέρει σε επαφή επιχειρήσεις που παρέχουν εφαρμογές ή υπηρεσίες Ανοιχτού Λογισμικού με εταιρείες και φορείς χρήστες, πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 30 Απριλίου Ημερίδα με τίτλο "Ημέρες Συνεργασίας: ΕΛ/ΛΑΚ & Επιχειρηματικότητα", στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών (Βασ. Κωνσταντίνου 48) στις 11.00, στο Μικρό Αμφιθέατρο με θέμα Ανοιχτό Λογισμικό στις Τράπεζες(Open-Source Banking).

 

Την πρώτη ομιλία ξεκίνησε ο κ. Γιάννης Κούτρας και παρουσίασε το τι εργαλεία ΕΛΛΑΚ χρησιμοποιούνται από την Proton Bank, για να επεξεργάζονται στοιχεία από όλα τα τμήματα της τράπεζας. Ο κύριος στόχος της συγκεκριμένης προσπάθειας είναι η επεξεργασία μεταδεδομένων. Αν και υπάρχει η τάση να χρησιμοποιείται XML, συνήθως οι χρήστες χρησιμοποιούν αρχεία άλλων γνωστών μορφών όπως Excel, Word κ.λ.π. To Talend είναι μια εφαρμογή ΕΛΛΑΚ για την επεξεργασία και μετατροπή των δεδομένων, ώστε να μπορούν να ενοποιηθούν καθώς προέρχονται από διαφορετικές πηγές και έχουν διαφορετική μορφή. Για την επεξεργασία των ενοποιημένων δεδομένων χρησιμοποιείται το λογισμικό  Vtiger CRM που και αυτό είναι ΕΛΛΑΚ. Με το εργαλείο αυτό μπορούν να ορισθούν κανόνες για την ποιότητα των δεδομένων και για την ομαλοποίηση των αποτελεσμάτων. Μαζί με τα δύο αυτά εργαλεία χρησιμοποιείται και το Jaspersoft για την δημιουργία αναφορών. Το λογισμικό αυτό καλύπτει τις απαιτήσεις για εύκολη δημιουργία αναφορών από τον απλό χρήστη, πολυγλωσσικό περιβάλλον, χρήση Barcode και εύκολη ανάπτυξη ειδικών εφαρμογών.

Στην συνέχεια ο κ. Γιώργος Μπλάθρας, μας παρουσίασε την χρήση ανοικτού λογισμικού για το IT Helpdesk της τράπεζας. Το πρόβλημα με το προηγούμενο σύστημα, ήταν ότι υπήρχαν χαμένες κλήσεις και δεν υπήρχε αξιοπιστία. Η απουσία αναφορών δεν επέτρεπε την εξαγωγή συμπερασμάτων, ώστε να γίνουν οι κατάλληλες παρεμβάσεις, για να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για την βελτίωση της υπηρεσίας. Τα βήματα επίλυσης του προβλήματος ήταν η αναδιοργάνωση με ξεκάθερες διαδικασίες και αναφορές λειτουργίας και απόδοσης. Άλλοι δύο σημαντικοί παράγοντες ήταν το μικρό κόστος και η γρήγορη υλοποίηση της νέας λύσης. Επιλέχθηκε το Asterisk καθώς ήταν ανοικτό λογισμικό και μπορούσε πολλύ εύκολα να παραμετροποιηθεί και να επεκταθεί με ειδικές εφαρμογές. Η δυνατότητά του να δίνει αναφορές, έδωσε την δυνατότητα να αναβαθμισθεί η υπηρεσία να να λειτουργεί πολύ καλύτερα απο την στιγμή που χρησιμοποιήθηκε.
 
< Προηγ.   Επόμ. >