Πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης Open-eClass | | Εκτύπωση | |
Γράφει ο/η newsletter | |
19.09.09 | |
Η τηλεκπαίδευση θα παίζει όλο και περισσότερο ρόλο στην σύγχρονη εποχή καθώς οι μετακινήσεις δυσκολεύουν, και ο χρόνος γίνεται πιο πολύτιμος από ποτέ. Ένα μεγάλο πλεονέκτημά της είναι ότι εξαφανίζει τις μετακινήσεις, και δίνει ελευθερία στους συμμετέχοντες να αφιερώσουν τον χρόνο για μάθηση όταν μπορούν (πάντα βέβαια σε κάποια λογικά πλαίσια), χωρίς να απαιτείται η ταυτόχρονη παρουσία σε ένα χώρο.
Η ομάδα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης του GUnet, ανέπτυξε μια πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης, που ονομάζεται Open-eClass. Στόχος ήταν να δημιουργηθεί μια κοινή πλατφόρμα σε όλο τον ακαδημαϊκό χώρο, για εύκολη ανταλλαγή μαθημάτων και δεδομένων γενικότερα. Η πρώτη έκδοση (1.0) της πλατφόρμας άρχισε να διανέμεται στις 13/2/2003. Αυτή η έκδοση βασίστηκε στην πλατφόρμα ανοικτού κώδικα Claroline ( www.claroline.net ) . Όμως αργότερα προστέθηκαν δυνατότητες και σχεδιάστηκεν πολλές νέες εκδόσεις της πλατφόρμας, οπότε σήμερα έχει ήδη εξελιχθεί σε μια αυτόνομη πλατφόρμα που τίποτα δεν θυμίζει την αρχική της προέλευση. Υπάρχουν αυτή την στιγμή τρεις διακριτοί ρόλοι χρηστών: 1. Ο διαχειριστής που ρυθμίζει και προσαρμόζει την πλαφτόρμα στις εκάστοτε ανάγκες. 2. Ο χρήστης-καθηγητής που είναι υπεύθυνος για την δημιουργία και διαχείριση των ηλεκτρονικών μαθημάτων. 3. Ο χρήστης-φοιτητής μπορεί να εγγραφεί σε όσα μαθήματα επιτρέπεται, να βλέπει την ύλη, να συμμετέχει σε συζητήσεις, ομάδες εργασίας και ασκήσεις αυτοαξιολόγησης. Υπάρχουν τρεις κατηγορίες μαθημάτων: 1. Ανοικτά μαθήματα που επιτρέπουν την πρόσβαση σε χρήστες ακόμα και σε όσους δεν έχουν λογαριασμό στην ηλεκτρονική πλατφόρμα. 2. Ανοικτά σε εγγραφή που επιτρέπουν την πρόσβαση σε χρήστες που έχουν λογαριασμό στην πλατφόρμα, και έχουν εγγραφεί στο μάθημα. 3. Κλειστά μαθήματα που επιτρέπουν την πρόσβαση μόνο σε χρήστες που έχουν λογιαριασμό στην πλατφόρμα και το επιτρέψει και ο καθηγητής. Περισσότερα για την πλατφόρμα OpeneClass θα βρείτε στην διεύθυνση: http://www.openeclass.org/ |
< Προηγ. | Επόμ. > |
---|