Scratch day 2011 στην Σύρο | Εκτύπωση |  E-mail
Αξιολόγηση χρήστη: / 0
ΦτωχόΑριστο 
Γράφει ο/η newsletter   
16.05.11
Στις 7 Μαΐου 2011, στήν Σύρο έγινε το Scratch Day 2011, στο πλαίσιο του 6ου Πανελληνίου Συνεδρίου για τις ΤΠΕ-Ε. Το ελεύθερο λογισμικό Scratch είναι άλλο ένα Logo-like προγραμματιστικό περιβάλλον μια και κατάγεται από τη γλώσσα προγραμματισμού Logo. Η Logo είναι μιά γλώσσα προγραμματισμού με την πασίγνωστη Χελώνα, που επιτρέπει στους μαθητές να σχεδιάζουν γεωμετρικά σχήματα και να κάνουν Μαθηματικά. Η γλώσσα είναι έτσι δομημένη ώστε να διευκολύνει το έργο του χρήστη ο οποίος προσπαθεί να αντιμετωπίσει προβλήματα κάθε είδους, με τη βοήθεια του υπολογιστή. Η χρήση του scratch επιτρέπει στον δάσκαλο, καθοριστικό παράγοντα στις διαδικασίες διδασκαλίας και μάθησης, να μπορεί να πειραματιστεί μαζί με τους μαθητές του, να επαναπροσδιορίσει το ρόλο του και να επανεξετάσει το περιεχόμενο της διδασκαλίας του. Στο προτεινόμενο περιβάλλον, «διδάσκω» δεν σημαίνει απλά μεταδίδω γνώσεις αλλά οργανώνω εμπειρίες και πειραματισμούς που σπρώχνουν το διδασκόμενο να οικοδομήσει τις διαισθητικές του γνώσεις. Η επιτυχία του Scratch βασίζεται (πέρα από την ευκολία στον προγραμματισμό, τη μετάφραση του σε όλες σχεδόν τις γλώσσες, τη χρήση του σε δραστηριότητες Ρομποτικής), στη δημιουργία της μεγαλύτερης «Κοινότητας διαμοιρασμού Projects» με θεματικές που καλύπτουν όλα τα ενδιαφέροντα των μελών του. Σήμερα τα στατιστικά στοιχεία της κοινότητας δείχνουν μια εικόνα της: 526.000 εγγεγραμμένα μέλη, 136,000 δημιουργοί projects, 1.073.000 αναρτημένα projects, ικανοποιώντας το σύνθημα της «Κοινότητας Scratch».

Στην Σύρο παρουσιάστηκαν τέσσερις συνεδρίες:

1.Ιάκωβος Μαστρογιάννης, Κατερίνα Γλέζου: Εργαστήριο εκμάθησης βασικών στοιχείων του ελεύθερου λογισμικού Scratch

2.Θαρρενός Μπράτιτσης, Ευανθία Λουκή: Αξιοποίηση του προγραμματιστικού περιβάλλοντος Scratch για τη διδασκαλία χωρικών εννοιών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας

 3.Χωριανοπούλου Ελένη, Παπανικολάου Α. Κυπαρισσία: Μελετώντας Αλγοριθμικές Δομές στο περιβάλλον Scratch και σε ένα Πλαίσιο Μάθησης που βασίζεται σε Συνθετικές Εργασίες

4. Νίκος Δαπόντες

α..Παρουσίαση προγραμμάτων (projects) στο περιβάλλον του Scratch

β..Πώς μπορεί να αξιοποιηθεί το λογισμικό Scratch από τους διδάσκοντες;

 

Περισσότερες πληροφορίες για την εκδήλωση εδώ

Tags: Συνέδρια, Add more tags...,
 
< Προηγ.   Επόμ. >